موفقیت محمود شهبازی

 

فیلم «فیش آی» ساخته محمود شهبازی عضو انجمن سینمای جوان بندرعباس توانست به بخش تجربی جشنواره وارش راه پیدا کند. ششمین جشنواره سراسری فیلم «وارش» به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان مازندران توسط اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری معاونت امور سینمایی 2 تا 5 آبان ماه در شهرستان بابل برگزار می‌شود.

خداکریمی: نه حسن نیتی دیدم، نه عمل به وعده ها

عبدالله خداکریمی رییس مستعفی انجمن سینمای جوان که اداره کل ارشاد هرمزگان با استعفای او موافقت نکرد، از مدتی پیش به شرط تغییر رویه مسوولین موقتا به فعالیت خود در انجمن ادامه می دهد.
خداکریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بیش از یک ماه از جلسه ای با حضور مسوولین اداره کل ارشاد که در آن شروطم را برای ادامه کار مطرح کردم، گذشته است اما تاکنون شاهد هیچ حسن نیت و عمل به وعده ها نبوده ام.
وی در ادامه افزود: هر چند هنوز در این انجمن مشغول به کارم ولی به هر حال همان استعفایی برایم ملاک است که با آن موافقت نشد.
رییس مستعفی انجمن سینمای جوان هرمزگان با اشاره به جلساتی که طی این مدت با مسوولین اداره کل ارشاد داشته است، تصریح کرد: در این جلسات با دادن وعده هایی در خصوص پیشرفت کار انجمن و رفع شک و شبهه های پیش آمده از من خواسته شد که به کار خود در انجمن ادامه دهم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یک ماه از آن جلسه می گذرد و علیرغم یادآوری های من برای وفا کردن به وعده های داده شده، نه هیچ عملی صورت گرفته، نه حسن نیتی دیده ام و نه با استعفای من موافقت شده است.
خداکریمی با بیان اینکه اکنون به صورت کامل در انجمن نیستم و از طرفی انجام برخی کارها را هم نمی توانم رها کنم، اضافه کرد: برگشت من به انجمن مشروط بر انجام یک سری کارها بود، اکنون با عملی نشدن وعده های مسوولین در صدد رفتنم و آنچه بیش از همه مرا می آزارد، نداشتن حسن نیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انجمن عکس تشکیل توسط اداره کل ارشاد اشاره کرد و گفت: با تشکیل آن انجمن و بر اساس گفته های مدیرکل ارشاد استان در مراسم معارفه رییس انجمن عکس، همه تصور می کنند فعالیت های عکاسی انجمن سینمای جوان اعم از برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی و جشنواره ها به انجمن عکس انتقال یافته در صورتی که انجمن سینمای جوان همچنان بخش عکس را در خود دارد و این انجمن با وجود دو کانون فیلم و عکس تعریف می شود.
رییس مستعفی انجمن سینمای جوان هرمزگان در پایان گفت: این انجمن دو کانون فیلم و عکس را در خود دارد و اداره ارشاد نمی تواند مانع از فعالیت کانون عکس این انجمن شود چرا که انجمن سینمای جوان هویتی مستقل دارد و تعریف شده اینجا نیست. انجمن های سینمای سراسر کشور کانون فیلم و عکس را در خود دارند و به آموزش و تولید می پردازند. این اساسنامه، سال ها است که در انجمن سینمای جوانات ایران بوده و هست و اگر تغییری هم لازم باشد در آن رخ دهد، از سوی مرکز خواهد بود.

مستندهای جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

فیلم های مستند راه یافته به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا ۷۸ اثر توسط هیاتی متشکل از سلیم غفوری ، محمدرضا اسلاملو و روح الله شمقدری از میان بیش از 500 مستند رسیده به دبیرخانه جشنواره  انتخاب شدند که در این میان شگفتیهای آفرینش (اصغر بشارتی) و نمکو (یوسف محمدپور) از هرمزگان موفق به حضور در این جشنواره شدند.